IS4A0901_small

Internationaal programma – Onderwijs en Studiebeurzen

Doel: versterken van de professionele vaardigheden en samenwerking van studenten, alumni en personeel van partnerinstellingen, door de voorziening van postdoctoraal onderwijs van hoge kwaliteit, netwerkactiviteiten, en mogelijkheden voor levenslang leren.

Internationaal programma – Onderwijs en Studiebeurzen

Met het Onderwijsprogramma streven we ernaar om de toegankelijkheid van hoogwaardig hoger onderwijs in de internationale en mondiale gezondheidszorg en mondiale One Health te vergroten, om de professionele ontwikkeling van alumni en personeel van partnerinstellingen te ondersteunen, en om de academische ontwikkeling van laatstgenoemden te ondersteunen. Het Onderwijsprogramma omvat zo een beurzenprogramma (voor formele opleidingen en individuele beurzen) en het Alliantieproject. Het Alliantieproject is hoofdzakelijk gericht op levenslang leren, met inbegrip van professionele ondersteuning en educatief partnerschap, respectievelijk de individuele en institutionele component.

In onze Veranderingstheorie, die aansluit bij de theorie van "Hoger onderwijs en wetenschap voor duurzame ontwikkeling" binnen het Gemeenschappelijk Strategisch Kader, verklaren we dat toegang tot internationale, interactieve en interdisciplinaire cursussen van korte duur, masterprogramma's en doctoraatsopleidingen zowel een behoefte als een noodzaak is, in onze partnerlanden en daarbuiten. Bovendien veronderstellen we dat de impact van opleiding en de daaruit voortvloeiende knowhow afhangt van de toenemende veranderingsgezindheid van professionals en instellingen (als drijvende krachten achter verandering). Het belang van levenslang leren en regionale en internationale netwerken als wegen naar verandering - en uiteindelijk naar betere gezondheid (SDG3 tot SDG4) - mag niet worden onderschat.

Het Onderwijsprogramma is complementair aan de twaalf landenprogramma's en behelst onderwijsinitiatieven bij de partnerinstellingen. Het schept ruimte voor de gerichte opleiding van aanvullend personeel en de internationalisering en innovatie van onderwijs, door onder andere instructioneel ontwerp, de ontwikkeling van door technologie ondersteunde leermogelijkheden, of de professionalisering van onderwijzend personeel. Gelijkwaardige toegang tot het beurzenprogramma en alumni-activiteiten overstijgt de grenzen van de landenprogramma's. Het is van groot belang dat het ITG zich tot een mondiale campus kan ontwikkelen; een vereiste voor interactief onderwijs van kwaliteit, peer learning, netwerkactiviteiten en mondiaal burgerschap.